Wednesday, 24 June 2015

Jom Solat Terawih! Bulan Ramadan Ni Je Masanya, Jangan Lepaskan Peluang Terbaik Ni.

Assalamualaikum semua !

Al hamdulillah, hari ni dah masuk hari ke 7 kita berpuasa. Sungguh, rasa begitu cepatnya masa berlalu. tip tup tip tup, hampir seminggu da berlalu bulan Ramadan yang mulia ni.

Bulan Ramadan sungguh istimewa kan? Yela, pada bulan ni je kita boleh berterawih dan salah satu malam pada bulan ni juga adanya malam Qadr (Lailatul Qadr). Jadinya, jomlah sama-sama kita merebutkan peluang ini. Lagipun kita tak tahu adakah ini Ramadan yang terakhir bagi kita?

Entri kali ni Fiefi nak kongsikan panduan solat terawih bagi yang tidak berkesempatan berjemaah di masjid, surau atau di rumah. Yup, kita masih boleh lakukan sendirian. Jangan biarkan masa keemasan ni berlalu begitu sahaja. Lagipun mudah je caranya. Ikut dan fahami langkah berikut.










Moga entri panduan solat terawih bersendirian ini dapat membantu sesiapa yang tidak berkesempatan berterawih di masjid. Macam Fiefi sejak beranak dua ni, memang Ramadan je, berterawih di rumah je la. Nak bawa dua orang anak syurga tu ke masjid atau surau ni boleh, tapi masih banyak faktor yang perlu diambil kira. 

Jom kita melipatgandakan ibadat di bulan yang mulia ini, siang kita berpuasa sambil berzikir dan berdoa, malamnya kita berterawih dan qiamulail. In syaa Allah.



*****
Mahu menjana pendapatan dari rumah?
Hubungi Fiefi 012.266.04.27

No comments:

Post a Comment

Kenali Vitalea Iron Formula Shaklee.

Apa itu Vitalea Iron Formula? Vitalea Iron Formula adalah multivitamin dan multimineral dari Shaklee yang telah 100 tahun lebih berada ...