Sunday, 8 November 2015

Koleksi Testimoni Esp Shaklee -Part 1


Dulu saya tak suka ESP. Tapi setelah "terpaksa" minum ESP (kerana ketiadaan stok mealshakes yang saya jadikan "subtitute" kepada ESP).
Saya rasa rugi kalau "terpaksa" skip minum ESP nie... Kerana ESP la, 
tona kulit muka saya lebih sekata, saya lebih bertenaga, susu ibu lebih pekat dan meriah, saya lebih cepat kenyang...
itu antara #shakleeeffects yang saya sangat suka dan rasa sendiri. 
Jika diimbas...Bila sebut saja product berasaskan soya, awal-awal lagi da reject!
Masa tu sebab da block betul otak - say No to soya.
Jadi bila mula-mula  nak kenal-kenal dengan vitamin Shaklee dan
dicadangkan ESP mmg saya tolak sungguh-sungguh.
Sebaliknya ternampak info mealshakes,
maka saya sanggup tolak ESP yang bannyaakkkk manfaat ketika itu dan 
pilih mealshakes (mealshakes juga ok, tp tidak sebanyak manfaat dalam ESP!).
Setelah beberapa tahun berlalu, saya mula rasa sendiri ESP setelah gatal buat stok di rumah. Satu hari stok mealshakes dirumah saya da abis, yang ada ESP.
Lalu saya cube minum, dan disebabkan otak yang skeptikal memang jawapan tak best. 
Tapi sebab da buka canister tu mana boleh jual balik, maka saya menggigihkan diri menghabiskan satu canister. Alhamdulillah, sekali cuba mmg tak menyesal. ESP antara minuman wajib mesti ada di rumah. Rugi rasanya tak minum sehari....Cuba lah sendiri =) 
~Faz Zee Yana 


Dulu saya takut nak minum ESP ni sebab 
ESP ni kan berasaskan soya yg dikatakan boleh jadi penyebab kanser. 
Bila dah diselidik, rupanya ESP ni dihasilkan daripada
 soya non-gmo ( yang tak ubah genetiknya) dan dah siap kajian klinikal. 
Barulah yakin nak minum. Bila minum ESP sebulan, dah nampak perubahan. 
Ton kulit muka lebih sekata. Eh bukan muka saja, 1 badan putih serlah. hehe 
Bila dah konsisten minum dah dekat setahun parut-parut lama semakin pudar =)
 Puas hati. 
Sape ada masalah kulit gelap,jerawat tu silalah minum ESP ni. Malu weh kulit berjerawat. 
~ Nadiah Othman 



Mula saya dengar, apa ni Esp, kenapa semua org teruja lain mcm je sebut Esp
Bila Try.. Alamak tak sedap pun.. Tapi Nape sume orang suka.. Try lagi lagi.. 
Tahan je rasa tu.. 
After a week.. Eh.. Not bad.. And since then jadi addicted. 
Hari yg tak minum Esp rasa lain... Rasa tak complete.. ohh.. Saya dah jatuh cinta rupanya!! Sihat bertenaga sepanjang pagi. Plus kulit bertukar lain 
~ Safiya Amaran



Esp dah sebati dalam diri...tak syokkk tanpa Esp....wajib berEsp... 
First try memang tak boleh bla Esp ni...tak leh telan gitu....
so, nak sedapkan dia mix dengan milo or tamar cocoa...perghhhhhh!!! 
Memang sedap giler, giler....pastu leta dalam fridge pulak...melelehh 
Teringat-ingat jer lepas da habis minum..... 
Lagi best si Esp ni...
masa bersalinkan my baby pagi tu memang tak dan nak makan nasi, 
minum Esp dan makan kuih je pgi tu sebab tak jangka 
nak bersalin tengahri lepas solat Jumaat....
dalam pukul 12 gitu sampai-sampai hospital doc check jalan da buka 9cm....
ape lagi kalut la doc dan nurse-nurse sume bawa g labour room..
Alhamdulillah bersalin dengan selamat dan ade tenaga untuk push even tak makan nasi
Dan 1 lagi...yang bestnyer,,.
ibu bekerja mcm saya ni, kadang-kadang tak dan nak pam susu 3 jam sekali...
kadang-kadang susu jadi sikit sebab 5 jam baru pam 
tapi lepas minum Esp...waaa,,,,susu meriah balik...
so, adenyer Esp tak yah risau susu kurang ke...susu xde ke..,
susu kembali normal lebih meriah, pekat likat, 
pastu kulit lembut, betis da tak bersisik....
sebelum ni suami cakap saya kurang makan sayur...
so, dgn Esp ni x makan sayur pun blh kulit cantik.....
cukup protin, protin terbaekk punyerr yang pernah kami jumpa...
anak fully breastfeed sampai sekarang da msuk 9 bulan...
Alhamdulillah Aamiin...sihat walafiat 
♡♡ likeloveEsp
~ Jie Mas 



Minuman protein yang pertama saya minum, In sha Allah untuk seterusnya. 
Saya mengalami masalah kulit kering/ hidrat yang teruk. 
Sampai satu tahap kulit tak boleh regang sebab akan perit dan pecah-pecah merekah. 
Memang tak selesa, tambah pulak gatal-gatal sebab kering. 
Boleh tulis karangan panjang sebab seluruh badan kering. 
Lepas konsistan selama 3 bulan, saya dapat rasakan perubahan 
kulit dah kurang gatal-gatal dan tak kering sangat dah. 
Kalau dulu boleh tulis karangan kat kulit. 
~ Rosyawati Mohamad 


Esp Shaklee, makanan tambahan protein yan
berasaskan kacang soyayang tak ubah genetiknya.
Turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. 
Membekalkan 50% daripada nilai kalsium harian. 
Menyediakan 9 asid amino penting yang tak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Kandungan Indeks Glisemik yang rendah, iaitu 39. 
Satu hidangan ESP bersamaan dengan 
2 kali ganda daging, 
4 kali ganda telur, 
12 kali ganda susu. 
Tiada kolesterol. Rendah lemak. 
Tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.

Mahu cuba Esp Shaklee?
Hubungi Fiefi
012 266 0427

No comments:

Post a Comment

Kenali Vitalea Iron Formula Shaklee.

Apa itu Vitalea Iron Formula? Vitalea Iron Formula adalah multivitamin dan multimineral dari Shaklee yang telah 100 tahun lebih berada ...